Insight Link 6 - Lesson 10
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In the world of classical music, there is a scary superstition.
클래식 음악의 세계에서는 무서운 미신이 있습니다.
Many composers believe they will die while or after writing their ninth symphony.
많은 작곡가들은 그들의 9번째 교향곡을 쓰는 도중이나 그 이후에 그들이 죽을 것이라고 믿습니다.
This is called the curse of the ninth.
이것은 “9의 저주”라고 불립니다.
Ludwig van Beethoven was seemingly the first victim of the curse.
루트비히 판 베토벤은 그 저주의 첫 번째 희생자였던 것으로 보입니다.
After the success of his ninth symphony, everyone was anticipating his next one.
그의 9번째 교향곡의 성공 이후에, 많은 사람들은 그 다음 교향곡을 기대하고 있었습니다.
Unfortunately, he died before completing it.
불행하게도, 그는 그것을 완성하기 전에 죽었습니다.
When Antonín Dvoˇrák died, no one blamed the curse because his last symphony, From the New World, was known as his fifth.
안토닌 드보르자크가 죽었을 때, 그 누구도 그 저주를 탓하지 않았는데, 왜냐하면 그의 마지막 교향곡, “신세계로부터”는 그의 다섯 번째 교향곡으로 알려져 있었기 때문입니다.
But, it was later discovered that Dvoˇrák had previously written four others.
하지만, 드보르자크가 그 이전에 4개의 다른 교향곡을 썼다는 것이 나중에 밝혀졌습니다.
That meant his last symphony was actually his ninth.
그것은 그의 마지막 교향곡이 사실은 그의 9번째 것이었다는 것을 의미했습니다.
Gustav Mahler was one composer who actually feared the curse.
구스타프 말러는 실제로 그 저주를 두려워했던 작곡가였습니다.
His teacher, Josef Anton Bruckner, had died while writing his ninth symphony.
그의 선생님이었던 요세프 안톤 부르크너는 9번째 교향곡을 쓰는 도중에 죽었습니다.
Mahler devised a plan.
말러는 계획을 짰습니다.
After his eighth symphony, he composed a piece that was just like a symphony.
그의 여덟 번째 교향곡이 나온 이후에, 그는 교향곡과 꼭 같은 곡을 작곡했습니다.
Cleverly, though, he did not call it one.
하지만, 영리하게도, 그는 그것을 하나의 교향곡이라고 부르지 않았습니다.
Later, he wrote a new symphony and officially called this one his ninth.
후에, 그는 새로운 교향곡을 썼고, 공식적으로 이것을 이 작품을 그의 아홉 번째 교향곡이라고 불렀습니다.
Of course, it was actually his tenth.
물론, 그것은 사실은 그의 열 번째 것이었습니다.
He thought he had beaten the curse.
그는 그가 그 저주를 피했다고 생각했습니다.
Not long after, however, he died while writing another symphony.
하지만 얼마 지나지 않아서, 그는 또다른 교향곡을 쓰다가 죽었습니다.
Unlike these examples, there are also composers who wrote more than nine symphonies.
이 사례들과 달리, 9개 이상의 교향곡을 쓴 작곡가들도 또한 있습니다.
Joseph Haydn wrote over 100.
요제프 하이든은 100곡 이상을 썼습니다.
Mozart wrote more than 50.
모차르트는 50곡 이상을 썼습니다.
They obviously weren’t affected by any curse.
그들은 분명히 어떤 저주에도 영향 받지 않았습니다.
That leaves people wondering if the curse is real or just coincidence.
그것은 사람들로 하여금 그 저주가 실제인지 아니면 단지 우연의 일치일 뿐인지 궁금해하도록 남겨둡니다.
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