They make meanings beyond what seems to be on offer.
그들은 제공되는 것으로 보이는 것을 넘어서는 의미를 만든다.
They build identities and experiences, and make artistic creations of their own to share with others.
그들은 정체성과 경험을 만들고, 다른 사람들과 공유하기 위해 그들 자신의 예술적 창작물을 만든다.
A person can be an individual fan, feeling an “idealized connection with a star, strong feelings of memory and nostalgia,” and engaging in activities like “collecting to develop a sense of self.”
한 사람은 개인적인 팬이 되어, ‘어떤 스타와 이상적인 관계, 기억과 향수의 강한 감정’을 느끼며, ‘자아감 형성을 위해 수집하기’와 같은 활동을 할 수 있다.
But, more often, individual experiences are embedded in social contexts where other people with shared attachments socialize around the object of their affections.
그러나 더 흔히 개인적인 경험은 애착을 공유하는 다른 사람들이 그들의 애정의 대상을 중심으로 교제하는 사회적인 상황에 끼워 넣어져 있다.
Much of the pleasure of fandom comes from being connected to other fans.
팬덤의 많은 즐거움은 다른 팬들과 관계를 맺는 데서 온다.
In their diaries, Bostonians of the 1800s described being part of the crowds at concerts as part of the pleasure of attendance.
1800년대의 보스턴 사람들은 그들의 일기에서 콘서트에 모인 군중의 일부가 되는 것을 참석의 즐거움의 일부로 묘사했다.
A compelling argument can be made that what fans love is less the object of their fandom than the attachments to (and differentiations from) one another that those affections afford.
팬이 사랑하는 것은 그들의 팬덤의 대상이라기보다 그 애정이 제공하는 서로에 대한 애착(그리고 서로 간의 차이)이라는 강력한 주장이 제기될 수 있다.