Not only musicians and psychologists, but also committed music enthusiasts and experts often voice the opinion that the beauty of music lies in an expressive deviation from the exactly defined score.
음악가와 심리학자뿐만 아니라, 열성적인 음악 애호가와 전문가도 음악의 아름다움은 정확히 정해진 악보로부터 표현상 벗어나는 데 있다고 흔히 목소리를 높인다.
Concert performances become interesting and gain in attraction from the fact that they go far beyond the information printed in the score.
콘서트 공연은 악보에 인쇄된 정보를 훨씬 뛰어넘는다는 사실에서 흥미롭고 매력을 얻는다.
In his early studies on musical performance, Carl Seashore discovered that musicians only rarely play two equal notes in exactly the same way.
음악 연주에 관한 자신의 초기 연구에서, Carl Seashore는 음악가가 정확히 같은 방식으로 두 개의 동등한 음을 연주하는 경우가 거의 없다는 것을 발견했다.
Within the same metric structure, there is a wide potential of variations in tempo, volume, tonal quality and intonation.
같은 미터 구조 내에서, 박자, 음량, 음질 및 인토네이션에 있어 광범위한 변화 가능성이 있다.
Such variation is based on the composition but diverges from it individually.
이러한 변화는 작품에 기초하지만, 개별적으로 그것으로부터 갈라진다.
We generally call this ‘expressivity’.
우리는 일반적으로 이것을 ‘표현성’이라고 부른다.
This explains why we do not lose interest when we hear different artists perform the same piece of music.
이것은 서로 다른 예술가가 같은 음악을 연주할 때 우리가 흥미를 잃지 않는 이유를 설명해 준다.
It also explains why it is worthwhile for following generations to repeat the same repertoire.
이것은 또한 다음 세대가 같은 레퍼토리를 반복하는 것이 가치 있는 이유이기도 하다.
New, inspiring interpretations help us to expand our understanding, which serves to enrich and animate the music scene.
새롭고 영감을 주는 해석은 우리가 이해를 넓히는 데 도움을 주는데, 이 이해는 음악계를 풍부하게 하고 활기를 불어넣는 역할을 한다.